بعد از گم شدن بیمه بدنه ماشین چه باید کرد؟

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که متوجه گم شدن کیف مدارکتان، شوید. علاوه بر سختی‌های گرفتن کارت‌های المثنی، گم کردن مدارک اتفاق ناگواری است زیرا امکان سوء استفاده دیگران از آن‌ نگران کننده‌ حس میشود.به دلیل حمل روزانه بیمه خودرو ،امکان گم شده آن افزایش میابد. بیمه بدنه یکی از بیمه‌های مربوط به خودرو است که خسارت‌های مالی خودرو را تحت پوشش قرار می‌دهد.

با ما در این مطلب همراه باشید تا از راهکارهایی که بعد از گم شدن بیمه بدنه ماشین به کمک شما می‌آید صحبت کنیم.

اولین اقدامات بعد از گم شدن بیمه بدنه ماشین چیست؟

موضوع گم شدن بیمه بدنه ماشین، با بیمه شخص ثالث متفاوت است. بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری است که بیمه‌گزار باید همیشه آن را همراه خود داشته باشد زیرا خودرویی که به هر دلیل فاقد بیمه شخص ثالث باشد توسط پلیس توقیف می‌شود.

در صورت گم شدن بیمه شخص ثالث بیمه‌گزار باید ابتدا در نزدیک‌ترین زمان مفقودی آن را گزارش دهد و با مراجعه به شرکت بیمه، گواهینامه شخص ثالث دریافت کند.

اما گم شدن بیمه بدنه ماشین نسبت به بیمه شخص ثالث از حساسیت کمتری برخوردار است زیرا بیمه بدنه، اختیاری است. با گم شدن بیمه بدنه ماشین، کافی است بیمه‌گزار به نمایندگی بیمه شرکت موردنظر مراجعه کند و درخواست صدور المثنی دهد.

مراحل  دریافت المثنی بیمه بدنه ماشین

بعد از این‌که شما بعنوان بیمه‌گزار موضوع گم شدن بیمه بدنه ماشینتان را به اطلاع نمایندگی بیمه رساندید، برای برای دریافت المثنی باید، با ارایه کارت ماشین، کارت شناسایی المثنی را دریافت کنید. نمایندگی بیمه هم ابتدا وضعیت بیمه بدنه قبلی بیمه‌گزار را بررسی می‌کند و سپس بیمه بدنه جدید صادر می‌شود.

پس با صدور بیمه المثنی بیمه‌نامه قبلی شما باطل می‌شود و دیگر امکان سوء استفاده از آن را نخواهد بود.

بیمه‌گزار بعد از گم شدن بیمه بدنه ماشین باید به همراه کارت ماشین و کارت شناسایی به نمایندگی بیمه مراجعه کند و درخواست المثنی دهد.

با گم شدن بیمه بدنه ماشین؛ تخفیفات قبلی‌ام باطل می‌شوند؟

لازم است بدانید که این تخفیف به رانندگانی داده می‌شود که از بیمه‌نامه خود در سال‌های گذشته خسارت دریافت نکرده‌اند. در واقع کسانی که می‌خواهند بیمه بدنه خود را تمدید کنند اگر سابقه عدم خسارت بیمه بدنه داشته باشند می‌توانند از آن در زمان خرید بیمه بدنه استفاده کنند و از تخفیف‌هایی بهره‌مند شوند.

پس در نتیجه با گم شدن بیمه بدنه ماشین تمام تخفیف‌های سال قبل بیمه‌گزار جاری باقی می‌ماند و در صورتی که فرد بخواهد در سال‌های آینده بیمه بدنه خریداری کند همچنان می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

گریزی به مزایای بیمه بدنه ماشین

این بیمه مزایای بسیاری دارد و با توجه با بالارفتن قیمت انواع خودرو و گران شدن لوازم و قطعات یدکی، خرید آن منطقی به نظر می‌آید اما چون این نوع بیمه غیراجباری است بسیاری از افراد از پوشش‌های کاربردی آن آگاه نیستند.

بیمه بدنه ماشین 3 خطر زیر را پوشش می‌دهد:

آتش‌سوزی: خسارت‌های مالی که در اثر آتش‌سوزی، آذرخش یا انفجار خودرو یا لوازم یدکی اصلی همراه آن به وجود می‌آید با بیمه بدنه جبران می‌شود.

حادثه: در صورتی که به علت وقوع حوادثی مانند تصادف، واژگونی، برخورد خودرو با یک جسم و… خسارت مالی برای خودرو به وجود آید با بیمه بدنه جبران می‌شود.

سرقت: سرقت کلی خودرو از دیگر خطراتی است که با بیمه بدنه پوشش داده می‌شود.

بیمه بدنه در حالت کلی 3 خطر را جبران می‌کند اما بیمه‌گزار می‌تواند برای خطرات بیشتری تحت پوشش بیمه بدنه قرار بگیرد.

لازم به ذکر است که شما به عنوان بیمه‌گزار می‌توانید با پرداخت حق بیمه اضافی، خسارت‌های ناشی از سرقت جزیی (سرقت لوازم و قطعات خودرو) ، زلزله، سیل، پاشیده شدن رنگ و اسید به بدنه خودرو و… را تحت پوشش بیمه قرار دهید.

دانستن چه نکاتی بعد از گم شدن بیمه بدنه ماشین اهمیت دارد؟

بیمه‌گزار هنگام بروز حادثه‌، در قدم اول باید با پلیس تماس بگیرد و با داشتن گزارش پلیس، مدارک و بیمه خودرو به مراکز خسارت بیمه مراجعه کرده و خسارت‌های وارد شده را دریافت کند. بنابراین نداشتن این بیمه مشکلاتی را برای بیمه‌گزار به وجود می‌آورد. دانستن نکات زیر بعد از گم شدن بیمه ماشین به شما کمک می‌کند.

  •  نام شرکت بیمه، اولین چیزی که بعد از گم شدن بیمه بدنه ماشین باید بدانید.
  • این که بیمه بدنه شما گم شود و یا دزدیده شود تفاوتی در اصل قضیه ندارد و در هر صورت اقداماتی که باید انجام دهید یکسان است.
  • بیمه‌گزار بعد از گم کردن بیمه بدنه ماشین لازم است برای دریافت المثنی اقدام کند زیرا در صورتی که خسارت مالی ایجاد شود اما بیمه‌گزار به هر دلیلی به بیمه بدنه ماشین دسترسی نداشته باشد شرکت بیمه برای پرداخت خسارت‌های وارد شده تشکیل پرونده را انجام نمی‌دهد.
نکته: جهت پرداخت خسارت مالی خودرو ارایه بیمه بدنه اجباری است و بدون آن پرونده تشکیل نمی‌شود.
  • به طور کلی با گم شدن بیمه بدنه ماشین تخفیف عدم خسارت بیمه باطل نمی‌شود اما لازم است بیمه‌گزار حتماً قبل از تمدید بیمه‌نامه نسبت به دریافت المثنی اقدام کند.
  • در صورتی که بیمه‌گزار بیمه شخص ثالث خود را گم کند گواهینامه شخص ثالث دریافت می‎کند اما در بیمه بدنه، برای بیمه‌گزار المثنی صادر می‎شود.
  • اگرچه بیمه بدنه بیمه اختیاری است و گم شدن آن نسبت به بیمه شخص ثالث از حساسیت کمتری برخوردار است اما برای جلوگیری از سوء استفاده و مشکلات احتمالی لازم است بیمه‌گزار در اسرع وقت برای دریافت المثنی اقدام کند.
  • بیمه‌گزارانی که بیمه بدنه خود را گم کرده‌اند لازم است به یکی از نمایندگی‌های بیمه موردنظر خود مراجعه کرده و با ارایه کارت سبز خودرو و کارت ملی نسبت به دریافت المثنی اقدام کنند.

خرید آنلاین بیمه بدنه

بیمه بدنه از جمله مواردی است که قیمت آن در شرکت‌های مختلف تفاوت زیادی دارد. اما افراد هنگام خرید این بیمه معمولاً سردرگم می‌شوند زیرا نمی‌دانند قیمت بالای بعضی از شرکت‌ها به دلیل پوشش‌های بهتر است یا خیر؟ فن بیمه سامانه مقایسه و خرید آنلاین بیمه است که به شما کمک می‌کند قیمت، سطح، تعداد پوشش‌ها و شرایط شرکت‌های مختلف را مشاهده و مقایسه کنید و با آگاهی از شرایط بیمه‌نامه، بیمه مناسب خود را سفارش دهید.

مزیت دیگر استفاده از فن بیمه این است که شما می‌توانید برای خرید آنلاین انواع بیمه از جمله بیمه شخص ثالث، بیمه آتش‌سوزی، بیمه عمر، بیمه درمان تکمیلی و بیمه مسافرتی از آن استفاده کنید.

در صورت ایجاد سوال و ابهام با ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری پست

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

مطالب مشابه

بیمه زلزله
دسته‌بندی نشده

در مورد بیمه زلزله چه میدانید؟

از سری حوادث طبیعی غیرقابل پیش بینی می‌توان به زلزله که امکان رخ دادن آن در هر کشوری میسر است، اشاره کرد. کشور ما ایران

همین الان ماشینتو بیمه کن!

فن بیمه با شماست

thirdparty