بیمه عمر برای چه کسانی ضروری است؟

از نظر کارشناسان داشتن بیمه عمر برای دو قشر از جامعه لازم و ضروری است:

  1. کودکان
  2. سرپرست­‌های خانوار که سن و سال بالایی دارند.

طبق تصور اکثریت افراد اگر در زمان خردسالی برای فرزندانشان بیمه عمر بخرند بعد از اینکه آن‌ها به سنین جوانی رسیدند پس‌اندازی دارند که می‌تواند آینده آن‌ها را تضمین کند.

در آن زمان والدین در سن و سال جوانی فرزندشان، دغدغه هزینه ازدواج، خرید وسیله نقلیه مناسب یا هزینه ورود به بازار کار و مشکلات مسکن را کمتر خواهند داشت.

به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام عقد قرارداد این نوع بیمه سرمایه پس انداز شده بیش‌ترین اهمیت را دارد و در بالاترین اهمیت است، شما میبایست با کم کردن دیگر قابلیت‌ها در مخارج بیمه صرفه جویی کرده و به پس انداز نهایی خود اضافه کنید.

دومین قشری که پوشش بیمه عمر برای آن‌ها بسیار مهم و حیاتی است، سرپرست‌های خانوار و افراد میان‌سال یا سالمند می‌باشند. این دسته از افراد بوسیله بیمه عمر در حقیقت آینده خانواده و عزیزانشان را تضمین می‌کنند.

با توجه به شرایط اقتصادی این روزها زمانی‌که افراد سرپرست خانوار دار فوت می‌کنند، معمولا خانواده با مشکلات مالی رو‌به‌رو  می‌شوند. مخارج بالای زندگی خانواده‌ها را با مشکلات جدی مواجه می‌­کند که ادامه زندگی در آن شرایط برایشان بسیار دشوار می‌شود.

در صورتی‌که اگر سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه عمر باشد با سرمایه‌ای که برای خانواده‌­ی خود پس‌انداز کرده‌است، در واقع آینده آن‌ها را ضمانت کرده و در نتیجه خانواده دیگر با چنین مشکلاتی رو‌به‌رو نخواهد بود، پس بیمه عمر باعث می‌­شود سرپرست خانواده نیز با خیالی آسوده و در آرامش زندگی کند.

همانطور که در بلاگ‌های قبلی گفته شده، این دسته از افراد باید به این نکته دقت کنند که هنگام تنظیم قرارداد بیمه عمر بیشترین سرمایه فوت را انتخاب نمایند و البته سایر گزینه‌ها مانند پوشش در برابر بیماری‌ها، سرطان‌ها و سایر بیماری‌های خاص را نیز فراموش نکنند.

درصورت نیاز به راهنمایی کارشناسان ما در فن بیمه آماده پاسخ‌گویی می‌باشند.

اشتراک گذاری پست

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

مطالب مشابه

بیمه زلزله
دسته‌بندی نشده

در مورد بیمه زلزله چه میدانید؟

از سری حوادث طبیعی غیرقابل پیش بینی می‌توان به زلزله که امکان رخ دادن آن در هر کشوری میسر است، اشاره کرد. کشور ما ایران

همین الان ماشینتو بیمه کن!

فن بیمه با شماست

thirdparty