هر آنچه باید درباره بیمه کرونا بدانید!

اگر نگرانی برای مبتلا شدن به بیماری کرونا را دارید، میتوانید با بیمه‌های کرونایی کمی از نگرانی خود را کاهش دهید. کرونا یک خانواده بزرگ از ویروس‌ها هست که از سرماخوردگی تا بیماری‌هایی مانند سارس و مرس را شامل می‌شود.

آمریکا، اسپانیا، ایتالیا،  انگلیس و بسیاری از کشورها درگیر مبارزه با کرونا هستند و همچنین ایران هم از در معرض خطر این ویروس میباشد.

در ایران آمار مبتلایان به این بیماری به بیش از 100 هزار نفر عبور کرده و بیش از 6هزار نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند

چرا باید خودمان را بیمه کرونا کنیم؟

علائم این ویروس تب طولانی مدت، گلودرد، سرفه، سردرد و تنگی نفس از مهمترین علائم کرونا است و در موارد خفیف هم علائمی شبیه سرماخوردگی دارد و با شدت گرفتن بیماری، سرفه‌های شدید، تب بالا و درد و ضعف بدن هم به آن اضافه می‌شود و در موارد  پرخطر می‌تواند دستگاه تنفسی و کلیه‌ها را درگیر ‌کند.

قبلا گفته میشد که ویروس کرونا بیشتر میان افراد مسن خطر دارد اما به مرور زمان جوان ها هم در معرض خطر این ویروس قرار گرفته‌اند.

مرموز بودن مهم ترین ویژگی این ویروس میباشد.

دراوایل هیچ دکتری فکرش را نمیکرد کرونا انقدر پرخطر باشد که بتواند و وضعیت تهاجمی‌تر بگیرد و به جای دستگاه تنفسی، به دستگاه گوارش هم حمله کند.

بیمه کرونا چیست؟

کسانی که تحت پوشش بیمه های تکمیلی نیستند یا بیمه درمانی ندارند میتوانند خود را بیمه کرونا کنند و دیگر نگران مبتلا به بیماری را نباشند.

با خرید بیمه کرونا، شما علاوه بر پوشش هزینه‌های پزشکی، تحت پوشش بیمه فوت نیز قرار می‌گیرید

پوشش‌های بیمه تکمیلی کرونا

  • هزینه های پزشکی کرونا
  • هزینه های بیمارستانی کرونا
  • غرامت فوت بر اثر کرونا

چگونه از بیمه کرونا استفاده کنیم؟

درمان کرونا هزینه های ملیونی زیادی را دارد. همین موجب شد در دوره ای که این بیماری حضور دارد تعدادی از شرکت‌های بیمه‌ای بیمه‌های زندگی و درمان خود را در بسته ‌بندی جدیدی با نام «بیمه کرونا» به فروش بگذارند.

طبق آخرین بخشنامه وزارت بهداشت درمان بیماران مبتلا به کرونا رایگان نیست و بیماران باید خودشان هزینه های درمانی را پرداخت کنند.

برای همین شرکت های بیمه مختلفی شروع به تبلیغ محصولی تحت عنوان «بیمه کرونا» کردند.

اولین شرکتی که بیمه کرونا را در سبد بیمه خود گذاشت بیمه سامان بود و پس از این بیمه های ایران، کار آفرین، ملت، آسیا، کوثر، پارسیان، معلم و… این بیمه را ارائه کردند.

اما بعضا بیمه‌ی که با نام بیمه کرونا از سوی برخی شرکت ها ارائه میشود ویژگی های بیمه درمان را ندارد. مثلا اگر بیماری به علت کرونا نتواند کار کند و هزینه درمان خود را نتواند بدهد مسئولیتی ندارد

تعهد بیمه تکمیلی کرونا

میزان تعهدات بیمه تکمیلی کرونا به ازاء هر یک از پوشش‌های بیمه‌ای متفاوت است و افراد می‌تواند تا سقف یا میزان مشخصی که در قرارداد بیمه نامه درج شده است از خدمات درمانی در صورت وقوع بیماری استفاده نمایند.

کلام آخر

میزان هزینه درمان و خسارت پرداختی بر اساس تعرفه‌ وزارت بهداشت محاسبات و پرداخت خواهد شد، لذا شرکت‌های بیمه در خصوص بیمه درمان کرونا نمی‌توانند بیشتر از نرخ‌های مصوب به بیمه شده یا مرکز درمانی پرداخت نمایند.

.ما در فن‌بیمه میتوانیم تمامی درخواست های بیمه‌ای شما را انجام دهیم کافیست به سایت ما مراجعه نمایید

اشتراک گذاری پست

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

مطالب مشابه

بیمه زلزله
دسته‌بندی نشده

در مورد بیمه زلزله چه میدانید؟

از سری حوادث طبیعی غیرقابل پیش بینی می‌توان به زلزله که امکان رخ دادن آن در هر کشوری میسر است، اشاره کرد. کشور ما ایران

همین الان ماشینتو بیمه کن!

فن بیمه با شماست

thirdparty